منو دسترسی

سررسید اختصاصی و خلاقانه چگونه است؟

1398/05/17 در ساعت 10:17:00

اگر به دنبال کسب اطلاعات از انواع و نحوه طراحی و چاپ سررسیدها هستید این مقاله را از دست ندهید.

 سررسید اختصاصی و خلاقانه چگونه است؟

 

امروزه از روش های متنوعی برای تبلیغات و بازاریابی و شناساندن برند استفاده می شود که می توان به تبلیغات تلویزیونی، بیلبور، چاپ بروشور، چاپ تقویم و سررسید و چاپ کاتالوگ اشاره کرد.
در مقالات گذشته درمورد طراحی و چاپ تراکت، کاتالوگ خلاقانه برای کمک به تبلیغات، چاپ ساک دستی تبلیغاتی ، چاپ کارت ویزیت ، و چاپ بروشور تبلیغاتی صحبت کردیم و دیدیم که امروزه هرکدام به نوبه ی خود از روش های کاربری جهت جذب مشتریان هستند و اگر مقالات ذکر شده را مطالعه نکردید با کلیک بر روی لینک های مرتبط از مقالات نوشته شده بهره مند شوید. 
در این مقاله نیز می خواهیم در مورد چاپ سررسید و روش های مختلفی که در چاپ آن استفاده می شود را ذکر کنیم.

سررسید یک دفتر یاداشت است که در تمامی صفحات آن تاریخ وجود دارد و از قابلیت های زیادی برخورددار است که در پایین به آن ها اشاره خواهیم داشت. از طرفی درکنار یاداشت های روزانه در این دفتر شما می توانید از آن به عنوان تبلیغات نیز استفاده کنید که این موضوع نیز به اهمیت چاپ سررسید برای شناساندن بازار و برند خود به مخاطبین می افزاید.

 

چاپ تقویم و سررسید خلاقانه

 

سررسید ها از نظر تاریخ به 4  بخش تقسیم می شوند:

  • سررسید روزانه: چاپ سررسید روزانه به این شکل است که هر صفحه به یک تاریخ اختصاص داده شده است.
  • سررسید روز شمار: چاپ سررسید روز شمار جمعه در کنار پنجشنبه انجام می شود و عملا فضایی برای یادداشت برداری در روز جمعه وجود ندارد.
  • سررسید هفتگی: چاپ سررسید هفتگی تمامی روزهای هفته در یک روز انجام می گیرد.
  • سررسید دو روز شمار: در طراحی و چاپ سررسید دو روز شمار هر صفحه مخصوص دو روز در هفته است و معمولا از آن برای مشاغلی که یادداشت برداری کمی در طی روز دارند، استفاده می شود.

سررسید ها معمولا به 3 بخش تقسیم بندی می شوند:
در بخش ابتدایی و یا مقدمه از عکس تبلیغاتی و همینطور مشخصات شرکت و صاحب برند در چاپ سررسید استفاده می شود. از طرفی مقدمه می تواند شامل تصاویری از عید نوروز و یا … باشد و همچنین صفحه ای به نام دارنده سررسید می باشد .
بخش اصلی سررسید صفحات تاریخ دار را شامل می شود و در قسمت پایانی از برگه هایی تحت عنوان تلفن های ضروری مانند آتش نشانی ، اورژانس و...  نقشه و اطلاعات مهندسی را می توان یافت.
لازم به ذکر است که موضوع چاپ سررسید نیز توسط مشتری تعیین می‌شود و می‌تواند در سایر زمینه‌های اجتماعی، ورزشی، اقتصادی، شعر و یا فرهنگی طراحی و چاپ شود، مثلا سررسید مولانا  فقط در زمینه‌ی شعر است. بنابراین اگر قصد دارید، در نوروز به مشتریان خودتان سررسید هدیه دهید، بهتر است که در ابتدا سبک آن را خودتان معین کنید.

 

اندازه سررسید ها

همان طور که اشاره شد طراحی و چاپ سر رسید ها در اندازه های مختلف و دلخواه، با توجه به خواسته مشتریان انجام می گیرد. اما معمولا جهت کاهش هزینه ها از اندازه های استانداردی که در زیر به آن می پردازیم استفاده می شود.

  • سررسید جیبی: این سررسید جیبی را بیشتر با نام تقویم جیبی می شناسیم.

چاپ سررسید جیبی در ابعاد ۱۰×۱۵ و یا ۵/۱۰×۸/۱۴  معادل کاغذ  A5 صورت می گیرد.
 مزیت سررسید جیبی ارزان بودن آن است .از طرفی برای هدایای تبلیغاتی نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد .سررسید جیبی پلاک دار قابلیت حک لیزر و یا داغی بر روی جلد، قابلیت اضافه کردن اطلاعات شرکت بصورت صفحات رنگی در ابتدا و اواسط و انتهای آن و قابلیت حک لوگو در تمامی صفحات داخلی سالنامه را دارد.

  • سررسید پالتویی

چاپ سررسید پالتویی معمولا در اندازه  ۱۷×۱۲ انجام می گیرد. اما تولیدکنندگان ممکن است سایزهای متفاوتی را با نام قطع پالتویی عرضه کنند که بهتر است قبل از سفارش از آن مطلع شوید. این نوع سررسید جزء ارزان ترین نوع سررسیدها به شمار می رود زیرا دارای ابعاد کوچکتری هستند.
 این قطع سررسید به دلیل کوچکی فضای نوشتاری کمتری در اختیار مخاطب قرار داده و معمولا برای افرادی که از یک سررسید همواره استفاده می کنند، مناسب است.

  • سررسید رحلی

طراحی و چاپ سررسید رحلی معمولا در  اندازه های 24×34 و 21×29.7  انجام می گیرد.
این سالنامه از سالنامه های پرفروش و پر طرفدار در بازار می باشد. این سررسید با نام های سررسید تشریفاتی و سررسید مدیران نیز شهرت دارد.

  • سررسید رقعی

طراحی و چاپ سررسید رقعی درسایزA5 در اندازه ی 15×21 انچام می گیرد  که یکی از سایز های پر مصرف برای سالنامه ها می باشد.

 

طراحی و چاپ سررسید به عنوان هدایای تبلیغاتی

طراحی و چاپ اختصاصی سررسید

طراحی اختصاصی یعنی هنگامی که قصد چاپ سررسید برای یک موسسه یا شرکت خصوصی را داشته باشید که با روش های مختلفی انجام می گیرد

  1.  بر روی جلد سررسید لوگو، نام و شماره شرکت مورد نظر چاپ میگیردد که اغلب در قالب چاپ طلا کوب و داغی انجام می گیرد.
  2.  چاپ لوگو وسایر مشخصات بر روی تمامی صفحات داخلی انجام می شود همچنین می توانید چند صفحه تبلیغاتی از محصولات مورد نظر تهیه کنید و به سررسید اضافه نمایید.

 کیفیت چاپ صفحات داخلی سررسید

در چاپ سررسید های اختصاصی شما می توانید رنگ های مورد دلخواهتان را سفارش دهید اما بهتر است از رنگ مناسب با لوگو و شرکتتان استفاده نمایید. اما اگر قصد دارید تا از سالنامه عمومی استفاده کنید باید رنگ تولید شده توسط تولید کننده را قبول کنید البته که در سررسید عمومی فقط قابلیت تغییر جلد از طریق چاپ به صورت چاپ داغکوب و یا چاپ طلاکوب و استفاده از پلاک جلد سررسید انجام می گیرد.
نکته قابل ذکر این است که برخی از تولید کنندگان از یک رنگ برای طراحی و چاپ سررسید استفاده می کنند که به دلیل کاهش هزینه ها است اما استفاده از دو رنگ در صفحات سالنامه رایج است.
 

کلام آخر
سررسید از لوازمی است که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و همین امر می تواند سبب شود تا شما در جذب مشتری موفق تر ظاهر شوید .اگر می خواهید یک سرررسید خاص و اختصاصی داشته باشید با ما در کیان گرافیک در تماس باشید . کارشناسان ما آماده پاسخ گویی و مشاوره به شما عزیزان می باشند.

 

 

نظر جدید
0%