منو دسترسی

چاپ کارت ویزیت با کیان گرافیک

1398/04/11 در ساعت 21:43:00

یکی از بهترین روش هایی که می تواند باعث بالا رفتن سهمتان در بازار شود استفاده از کارت ویزیت است. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا در این مقاله با این موضوع با ما همراه باشید.

چاپ کارت ویزیت با کیان گرافیک


مقدمه:
بازاریابان و مدیران همیشه به دنبال راهی بودند تا بتوانند اطلاعات بازار خود را راحت تر به دست مردم بسپارند در همین راستا یکی از راه هایی که همواره از گذشته تا کنون طرفداران پرشماری در این زمینه دارد چاپ و استفاده از کارت ویزیت می باشد.
در این مقاله قصد داریم تا شما را با موارد زیر آشنا کنیم:

  1. تاریخچه کارت ویزیت
  2. دلایل استفاد از کارت ویزیت
  3.  کارت ویزیت خوب چگونه است؟
  4. انواع مدل های کارت ویزیت

 تاریخچه کارت ویزیت

تاریخچه کارت ویزیت به قرن15 میلادی بر میگردد که توسط تاجران چینی مورد استفاده قرار می گرفت اما تاریخچه استفاده از اولین کارت ویزیت به صورت امروزی در قرن 17 میلادی در انگلستان رخ داد به شکلی که تاجران نقشه ای را بر روی کارت ها رسم می کردند. در قرن 18 میلادی استفاد از کارت ویزیت در آمریکا رواج یافت به صورتی که طرح برروی کارت ها به صورت یک طراحی ساده، نقاشی و مشخصات بود.  پس از صد سال کارت های بازرگانی تک رنگ رواج یافتند. در اواسط قرن 19، طراحی و چاپ کارت ویزیت در اروپا و آمریکا بسیارمورد استقبال قرار گرفت و به یک امر مهم و ضروری تبدیل شد. 
در قرن بیستم میلادی نیز با توجه به گسترش صنعت چاپ باعث شد تا مردم بیشتر به دنبال چاپ این نوع کارت ها باشند. 

 

 دلایل استفاده از کارت ویزیت چیست؟

استفاده از کارت ویزیت می توند دلایل متفاوتی داشته باشد که در زیر به بررسی آن ها می پردازیم :

  • تبلیغات آسان: همانطور که گفته شد محتوای کارت ویزیت دارای اطلاعات بازار،شماره تماس و ایمیل است و شما می توانید با ارائه این کارت ها کسب و کار خودتان را به راحتی به مردم تبلیغ نمایید.
  •  تشریفات: در بسیار از کشورها مخصوصا کشورهای آسیایی این گونه است که اگر فرد مقابل به شما کارت ویزیت بدهد اما شما در انجام این کار امتناع کنید به این منظور است که علاقه ای در شراکت و یا تجارت با او ندارید. در واقع اینگونه می توان گفت که ارائه این کارت ها جزئی از تشریفات به حساب می آید.
  • در دسترس نبودن همیشگی ابزار الکترونیک و دیجیتالی: همیشه همه افراد به وسایل دیجیتالی دسترسی ندارند یا حتی روش استفاده از آن ها را بلد نیستند اما کارت ویزیت این موقعیت را برای تمامی افراد جامعه فراهم کرده است که باوجود حمل راحت آن ها بتوانند در هر زمانی راحت تر به تبلیغ کسب و کارشان بپردازند.
  • اعتباربخشی به کسب و کار: مردم همواره به دنبال افرادی برای انجام معاملات هستند که بتوانند به آن ها اعتماد کنند و چاپ کارت ویزیت آن هم با ظاهر مناسب و زیبا یکی از راه هایی است که می تواند موجب اعتبار به کسب و کار شما شود.

 

یکی از دلایل استفاده از کارت ویزیت تبلیغات آسان در آن ها می باشد

 کارت ویزیت خوب چگونه است؟

برای داشتن یک کارت ویزیت خوب که بتواند تاثیرات زیادی بر مخاطبین داشته باشد رعایت تعدادی نکات می تواند کمک زیادی در این امر داشته باشد.

  1.  چاپ لوگوی شرکت، کارخانه و ... بر روی کارت ویزیت بهتر است در اندازه ی مناسب باشد.
  2. رنگ کارت ویزیت بسیار بر ذهن مخاطبین تاثیر دارد. از طرفی هر شرکت دارای لوگو و رنگ سازمانی خاصی است پس بهتر است که رنگ بکار برده شده در کارت ویزیت با نشان یا لوگوی شما همخوانی داشته باشد.
  3. اطلاعات درج شده بر روی کارت می باسیت به صورت کاملا مختصر و مفید باشد.

 

یکی از ویژگی های کارت ویزیت استفاده مناسب رنگ ها در آن است

 

انواع مدل های کارت ویزیت:

در این جا قصد داریم در ابتدا شما را با تفاوت نوع لمینت و سلفون آشنا کنیم.
در واقع اصطلاح لمینت به معنی فرایند کشیدن روکش بر سطوح است و در چاپ نیز یک لایه نازک از پلاستیک که میتواند کاغذ مورد نظر را مورد پوشش قرار دهد لمینت نام دارد. حال روکش ها دارای ضخامت متفاوتی هستند که به وسیله میکرون مورد سنجش قرار می گیرند. به لمینت های با میکرون پایین سلفون می گویند که سبک تر هستند . پس می توان تفاوت میان لمینت و سلفون را تنها در سبک و یا سنگین بودن نوع روکش پلاستیکی آن جستجو کرد. 

 

استفاده از کارت ویزیت علاوه بر تسهیلات در تبلیغات موجب اعتبار به برند شما می شود.

  • کارت ویزیت لمینت: این نوع از کارت ها دارای ضخامت بسیار زیادی است و همینطور مقاومت زیادی در برابر خمیدگی و حتی نفوذ آب دارد و از همه مهم تر ماندگاری بالای این نوع از کارت ها است که به 3 دسته تقسیم میشود براق، مات و مخملی تقسیم می شوند. در کارت ویزیت لمینت مات بر خلاف نوع براق آن، دارای سطحی براق نیست و قابلیت نوشتن بر روی آن وجود دارد. مدل های دیگری از این نوع کارت وجود دارند که در قسمت پایین ذکر شده اند:
  1. کارت ویزیت لمینت براق مربع: در این مدل لمینت براق بصورت مربعی و با گوشه های گرد برش داده می شود . این کارت ها به عنوان کارت ویزیتی فانتزی در کسب و کارهای امروزی کاربرد دارد
  2. کارت ویزیت لمینت براق: این کارت ها به کارت ویزیت های عابر بانکی شهرت دارند و گوشه ی این کارت ها به صورت گرد است. و ضخامت آن ها کاغذ 300 گرم گلاسه به همراه روکش لمینت و براق است. 
  3. کارت ویزیت لمینت برجسته طلاکوب: در این کارت ها علاوه بر ویژگی مربعی شکل، روکش آن بصورت لمینت است و ویژگی طلاکوب را نیز دارد که یکی از انواع کارت های شیک به شمار می رود.
  • کارت ویزیت سلفون: این نوع از کارت ها نیز همچون مورد ذکر شده در بالا به 3 دسته مات، براق و مخملی تقسیم می شوند. و این نوع از کارت ها در مدل های دیگری نیز به چاپ می رسند که نمونه هایی از آن ها در پایین ذکر شده اند.
  1. کارت ویزیت سلفون مخملی: در این مدل از کارت ها از کاغذ 300 گرم گلاسه استفاده شده است و پس از چاپ، روکش مخملی بر روی کارت کشیده می‌شود. قابل ذکر است که سلفون مخملی بیشتر جنبه زیبایی دارد و به عنوان محافظ از آن استفاده نمی شود.
  2. کارت ویزیت سلفون مخملی طلاکوب: این نوع از کارت ها با روکش سلفون مخملی است که نام و لوگوی برند با ویژگی طلاکوب بر روی کارت نقش می بندد و جز کارت های شیک و جذاب به شمار می رود.
  3. کارت ویزیت سلفون مخملی برجسته: این نمونه از کارت ها هم با کاغذ300 گرم گلاسه، با روکش سلفون مخملی درست شده است اما نکته متمایز کننده این کارت ها نقش برجسته نام و یا لوگوی شرکت بر روی کارت می باشد. که باعث زیبایی و جذابیت آن ها شده است.
  • کارت ویزیتpvc : کارت های اعتباری و بانکی از انواع کارت های  pvc هستند که خاصیت انعطاف پذیری بالا و ضد آب بودن را دارند. کارت ویزیت پی وی سی از جنس پلی وینیل کلراید است که در برابر نفوذ آب و شکنندگی از مقاومت بالایی برخورد داراست که شامل 3 دسته است:
  1. کارت ویزیت pvc 760 میکرون
  2. کارت ویزیت pvc 500 میکرون
  3. کارت ویزیت pvc 300 میکرون
  • گلاسهUV : شاید بتوان معمولی ترین کارت ویزیت را از نوع گلاسهUV  نامید که در تیراژ بالا و در هزینه های نسبتا پایین و با روکش براق به چاپ می رسند و دلیل نام گذاری آن ها به این اسم در این است که روکششان توسط پودر UV انجام می گیرد.
  • آهنربایی: کارت ویزیت آهنربایی این قابلیت را دارد که به تمامی اشیاء فلزی بچسبد. در این کارت ها فقط در یک سمتشان امکان چاپ وجود دارد.
  • کارت ویزیت کتان: روش چاپ این نوع از کارت ها اینگونه است که بر روی مقوای 300 گرم کتان انجام می گیرد و این در حالی است که مقوای کتان بافت های متفاوتی دارد که در این بین می توان به کتان امباس اشاره نمود ک دارای استحکام بالایی است. از طرفی در این نوع از کارت ویزیت قابلیت نوشتار نیز وجود دارد.

نمونه های دیگر از انواع کارت ویزیت:

  • کارت ویزیت سلفون مات مخملی دورو

سلفون یک نوع روکش پلاستیکی بسیار نازک است که بعد از پایان کار چاپ بر روی کارت شکل می گیرد. برای تولید این کارت ها از گلاسه 37 میکرونی استفاده می شود و روکش آن به صورت مات و مخملی است که برای زیبای و استحکام از آن استفاده می شود. نا گفته نماند که چاپ این کارت به صورت دو طرف نیز امکان پذیر است.

  • کارت ویزیت سلفون مات مخملی طلاکوب

روکش موجود در این کارت ها با جنس نانو که بسیار نرم و لطیف است موجب تفاوت این کارت ها با بسیار دیگری از کارت ها شده است و این پوشش سبب نگهداری رنگ های موجود شده است  چاپ این کارت ها بر روی گلاسه 300 گرمی شکل می گیرد و سپس عمل طلاکاری و روکش سلفونی از مراحل دیگر در ارائه این نوع از کارت های ویزیت است.

  • کارت ویزیت سلفون مات/براق

 برای تولید این نوع کارت ویزیت از گلاسه 37 میکرونی استفاده می شود و برای ضخامت بیشتر آن و همچنین ماندگاری رنگ ها با روکش سلفون مات کاور می شود.

  • کارت ویزیت لمینت برجسته ویزیتی

این سری از کارت ها دارای ضخامتی به اندازه 600 گرم هستند و با روکشی 25میکرونی کاور شده اند که دارای ضخامت بالایی هستند و قالب سایز آن ها به صورت ویزیت است. ایجاد uv  موضعی در دو طرف کارت از دیگر ویژگی های این کارت می باشد.

  • کارت ویزیت سلفون مات طلاکوب

چاپ کارت ویزیت بر روی مقوای گلاسه 300 گرم شکل می گیرد و سپس با سلفون مات روکش می شود و بخش هایی از طلاکوب می شود اما رعایت این نکته بسیار مهم است که نباید تمامی طرح بر روی کارت طلاکوب شود. استفاده از رنگ طلایی برای جلب توجه مخاطب و زیبایی موثر است.

  • کارت ویزیت لمینت مات برجسته مخملی

این کارت ها با پوشش لمینت مات 150 میکرونی کاور شده اند و لوگو و یا نوشته بر روی آن ها به صورت برجسته و مخملی است. 
این نوع از کارت ویزیت به دلیل پوشش لمینت از استحکام بالایی  در برابر خم و شکستگی برخوردار است و در برابر خم شدن ، شکستگی. این کارت ویزیت بر روی مقوای گلاسه 300 گرم چاپ می شود. استفاده از یووی در قسمت های تعیین شده باعث ایجاد برجستگی می شود.

  • طلاکارت لمینت مات

این نوع از کارت ها از گلاسه 37 میکرونی هستند که روکش آن ها توسط لمینت مات کاور شده است. از ویژگی این کارت ها این است که علاوه بر برخورداری از رنگ طلا دارای استحکام بالایی هستند.


 

در مقاله مربوطه سعی بر این داشتیم تا شما را با کارت ویزیت و انواع آن آشنا کنیم. و و با نتیجه گیری از مقاله می توان گفت که داشتن کارت ویزیت یکی از کارهای ضروری در کسب و کار است . با مراجعه به چاپ کیان گرافیک می توانید از انواع کارت ویزیت در قالب مدل های مختلف بهره مند شوید.

نظر جدید
0%