منو دسترسی

کاتالوگ خلاقانه برای کمک به تبلیغات

1398/04/25 در ساعت 15:35:00

کاتالوگ یکی از ابزار های مهم در تبلیغات به شمار می رود که اگر به صورت منحصر به فرد انجام شود موجب رونق کسب و کار می شود برای بهره مند شدن از یک کاتالوگ خلاقانه، با کیان گرافیک همراه باشید.

کاتالوگ خلاقانه برای کمک به تبلیغات


در این مقاله موضوعات زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و اگر قصد دارید که یک کاتالوگ خلاقانه و منحصر به فرد داشته باشید، این مقاله را از دست ندهید.

  1. استفاده از کاتالوگ چه اهدافی دارد
  2. کاتالوگ خلاقانه چیست؟
  3. آموزش کلی از طراحی کاتالوگ خلاقانه
  4. نکاتی از طراحی کاتالوگ خلاقانه

مقدمه: 
امروزه استفاده از روش های خلاقانه و منحصر به فرد در تبلیغات می تواند برای پیشرفت در تجارت و کسب کار ما موثر باشد.
کاتالوگ، بروشو، کارت ویزیت جز مواردی هستند که می توانند در این امر به شما کمک بسزایی کنند.
در مقالات گذشته بروشور تبلیغاتی ، و کارت ویزیت را مورد بررسی قرار دادیم و در این مقاله قصد داریم تا مورد سوم یعنی کاتالوگ که بسیار در عرصه تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد را بررسی نماییم و اینکه چه کارهایی انجام دهیم تا یک کاتالوگ خلاقانه و خاصی را داشته باشیم.
 

استفاده از کاتالوگ چه اهدافی دارد؟ 

امروزه محصولات و تولیدات شرکت ها و کارخانه ها روز به روز در حال افزایش هستند و در نتیجه مدیران شرکت ها و کارخانه ها در پی آن هستند که از روش های مفید برای معرفی محصولات خود استفاده کنند که میتوان به کاتالوگ تبلیغاتی اشاره نمود
از طرفی هرچند که امروزه تبلیغات در فضای مجازی بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است اما باز هم بنا به دلایلی همچون در اختیار نبودن اینترنت برای تمامی افراد،استفاده از کاتالوگ ها همچنان طرفداران خود را دارد.

 

کاتالوگ خلاقانه چیست؟

یکی از کارآمدترین امکاناتی که می‌تواند در مسیر تبلیغات و بازاریابی مورد استفاده واقع شود، بهره‌ مندی از کاتالوگ‌های خلاقانه‌ است که کمک‌های زیادی به جذب مشتری و دستیابی به اهداف تجاری خواهند کرد.
طراحی کاتالوگ خلاقانه اگر به شکل هدف مند و اصولی صورت بگیرد، می‌تواند یک مرجع معتبر برای ارائه ویژگی‌ها، جزئیات و کارکردهای محصولات باشد و مخاطبین را بیش از پیش به سمت محصولات درج شده در کاتالوگ و یا اطلاعات موجود در آن ها، سوق بدهد.از طرفی بسیاری از شرکت‌ها و برند ها با طراحی کاتالوگ در پی معرفی سوابق، خدمات و نوع فعالیت‌های خود هستند، به همین علت کاتالوگ در بیشتر شرکت‌ها و انواع کسب‌ وکارها مورد استفاده قرار می گیرند و طرفداران بسیاری دارد
نکته بسیار مهم در داشتن یک کاتالوگ خلاقانه این است که تصاویر و متون به کار برده شده در صفحات این ابزار تبلیغاتی باید به گونه ای باشند که تمامی اهداف، ویژگی‌های محصولات، خدمات، سوابق و تجارب شرکت و ... را به خوبی نشان دهد همینطور تصاویر می بایست به صورت کاملا خلاقانه، جذاب و با کیفیت باشند زیرا امکان دارد تعدادی از مخاطبین تمایل به خواندن اطلاعات درج شده نداشته باشند پس بهتر است با قرار دادن عکسی  با ویژگی های ذکر شده موجب تشویق محاطبین برای همکاری با شرکت شوند .
از طرفی نکته مهم برای بهره مند شدن از یک کاتالوگ خلاقانه و موثر این است که اطلاعات درج شده در کاتالوگ نباید دارای توضیحات اضافه ای باشند زیرا مخاطبین به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در کمترین زمان ممکن هستند و می بایست اطلاعات به صورت مختصر نوشته شوند.

 

کاتالوگ یکی دیگر از روش های تبلیغاتی موثر است.

آموزش کلی از طراحی یک کاتالوگ خلاقانه

برای طراحی کاتالوگ خلاقانه می بایست نسبت به آن تامل زیادی صورت بگیرد و سپس ایده هایی بازگو شوند و این ایده بر روی یک برگه کاغذ کشیده شوند اما ناگفته نماند   که ایده و در نهایت کاتالوگ مورد نظر باید متناسب با برند و موضوع  باشد.
بعد از پیاده کردن ایده ها بر روی برگه می بایست طرح خلق شده و قطعی به اجرای آن نزدیک تر شود و این اجرا باید توسط نرم افزارهای طراحی شکل بگیرد و در نهایت بعد از مشورت با مشاوران و افراد مطلع در ارتباط با چاپ کاتالوگ و هزینه آن ها به چاپ برسد.
نکات زیر را برای داشتن یک کاتالوگ خلاقانه و خوب، حتما مد نظر داشته باشید

  • داشتن محتوا و اطلاعات مناسب
  • بهتر است که آشنایی نسبی از محصولات شرکت یا برند وجود داشته باشد
  • قرار دادن فرم های جدید همچون فرم تخفیف و فرم سفارش در کاتالوگ
  •  استفاده از جلو خوب و زیبا زیرا در کاتالوگ اولین موضوعی که موجب جلب نظر مخاطب می شود جل آن کاتالوگ می باشد
  • برخورداری از سایز و تعداد صفحات مناسب
  • رعایت خلاصه نویسی و درج مطالب مهم در آن ها
  • برخورداری از تصویر مناسب

مورد دیگری که با متون و اطلاعات درج شده نیز مرتبط است و برای بهره مندی از یک کاتالوگ خلاقانه و حرفه ای کمک می کند این است که کاتالوگ طراحی شده می بایست متناسب با تجارت شما باشد و جالب است بدانید که حتی فونت ها، سایز و رنگ ایجاد شده بر این ابزار تبلیغاتی تاثیر زیادی بر مخاطبین کی تواند داشته باشد.  

 

در کاتالوگ ها سعی شوند حداکثر از 3تا فونت استفاده شود


نکات کلیدی در طراحی یه کاتالوگ خلاقانه 

  1. تعیین هدف: اینکه هدف مشتری از مراجعه ب شما و سفارش کاتالوگ چیست و بهتر است طراحی آن بر اساس خواسته های مشتری باشد.
  2. انتخاب فونت مناسب: تعدادی از طراحان بر این باور هستند که هرچقدر از فونت های مختلف و بیشتر استفاده کنند در نتیجه کاتالوگ خلاقانه تری را ایجاد کردند اما در اصل اینگونه نیست و بهتر است که حداکثر از 3 نوع فونت در آن استفاده شود.
  3. مشخص کردن تعداد صفحات و نوع آن ها: این که یک کاتالوگ صفحات زیادی داشته بباشد می تواند یه امتیاز منفی برای شما باشد و بهتر است که از فهرست در ابتدای کاتالوگ استفاده نمایید زیرا باعث می شود تا مخطب سریع تر به مقصدی که می خواهد برسد.
  4. استفاده از رنگ بندی مناسب : برای بهره مند شدن از یک کاتالوگ خلاقانه باید از رنگ های مناسب استفاده شود برای مثال سعی شود در رنگ بندی کاتالوگ یه شرکت از رنگ های استفاده شده در لوگوی آن اسفاده شود.
  5. عکاسی برای کاتالوگ : کیفیت طراحی کاتالوگ و مخصوصا برای محصولات یک برند نیاز به عکاسی صنعتی از محصولات است. زیرا همانطور که بالاتر گفته شد موجود بودن عکس های خلاقانه و باکیفیت کمک زیادی به این ابزار تبلیغاتی می کند در صورتیکه امکان عکسبرداری وجود نداشته باشد بهتر است از عکس هایی با کیفیت عالی از اینترنت استفاده شود.

 

در ساخت یک کاتالوگ بهتر است از رنگ بندی و سایز مناسب استفاده شود

کلام پایانی:
همانطور که گفته شد هرچه در تبلیغات از خلاقیت بیشتری استفاده شود میتواند موجب پیشرفت آن مجموعه و یا برند شما بشود بنابراین اگر به دنبال در اختیارداشتن بروشور و کاتالوگ خلاقانه ای هستید با شرکت چاپ و طراحی کیان گرافیک همراه باشید.

همچنین اگر تمایل دارید اطلاعاتی را درباره بروشور بدست بیاورید پیشنهاد میکنیم که حتما مقاله ی 7گام اصلی برای چاپ بروشور تبلیغاتی موثر و منحصر به فرد را مطالعه نمایید.
 

نظر جدید
0%