منو دسترسی

7 گام اصلی برای چاپ بروشور تبلیغاتی موثر و منحصر به فرد

1398/04/12 در ساعت 16:59:00

همانطور که می دانید برای داشتن یک کسب و کار خوب و پررونق در گام اول نیازمند به انجام تبلیغاتی برای شناساندن آن به مخاطبین هستیم. از طرفی روش هایی برای تبلیغات موثرتر وجود دارد که می توان به چاپ بروشور تبلیغاتی، کاتالوگ ، کارت ویزیت اشاره نمود.با ما همراه باشید.

7 گام اصلی برای چاپ بروشور تبلیغاتی موثر و منحصر به فرد


مقدمه:
همانطور که می دانید برای داشتن یک کسب و کار خوب و پررونق در گام اول نیازمند به انجام تبلیغاتی برای شناساندن آن به مخاطبین هستیم. از طرفی روش هایی برای تبلیغات موثرتر وجود دارد که می توان به چاپ بروشور تبلیغاتی، کاتالوگ ، کارت ویزیت اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصول طراحی وچاپ بروشور تبلیغاتی آشنا کنیم.
مواردی که در اینجا مورد بررسی قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  • چاپ بروشور تبلیغاتی
  • تاریخچه چاپ بروشور تبلیغاتی
  • گام های چاپ بروشور تبلیغاتی

چاپ بروشور تبلیغاتی

همانطور که در بالا اشاره شد بروشور تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی بصورت ملموس می باشد که از طریق آن علاوه بر درج اطلاعات خدمات و یا محصولات می توان مخاطبین را برای خرید آن ها تشویق کرد. بروشور نیز همچون کارت ویزیت مزایایی چون: اعتبار بخشیدن به برند، تبلیغات آسان، استفاده راحت از آن ها باتوجه به اینکه همه افراد به دستگاه های دیجیتالی دسترسی ندارند اشاره نمود.

چرا باید از چاپ بروشور تبلیغاتی استفاده کنیم؟


4 هدف بسیار مهم در چاپ بروشور تبلیغاتی وجود دارد که شامل موارد زیر هستند:


1-    درج اطلاعات: در بروشور تبلیغاتی اطلاعاتی از خدمات و محصولات شرکت مورد نظر وجود دارد که برای اطلاع دادن به مخاطبین مورد استفاده قرار می گیرد.
2-    شناخته شدن: یکی دیگر از اهداف چاپ بروشور تبلیغاتی شناساندن کسب و کار به مردم است که همین امر موجب اعتبار برندینگ نیز میشود.
3-    آموزش: با درج اطلاعات بر روی بروشورها، آموزش هایی از بابت کاربرد محصول، طریقه استفاده از آن ها و ... به مخاطبین داده می شود.
4-    تبلیغات: ابن مورد مهم ترین هدف در طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی است که این امکان را می دهد تا خدمات و محصولات برندتان را تبلیغ نمایید.


تاریخچه طراحی و چاپ بروشور تبلیغاتی

در قرن بیستم بعد از اتمام جنگ جهانی دوم و در پی آن پیشرفت تولیدات صنعتی، تبلیغات جایگاه ویژه ای پیدا کرد به شکلی که فروش محصولاتی که از تبلیغات خوبی برخوردار نبودند بسیار کاهش یافت.
در اواسط قرن بیستم برای انجام بهتر تبلیغات،جامعه ی صنعتی اقدام به ساخت بروشورکردند. و حتی برای فروش بیشتر محصولاتشان از شیوه های جدیدی در بروشورها استفاده کردند به این شکل که مخاطبین این امکان را داشتند که تصاویر جذاب و مطالب گویایی که از این محصول به چاپ رسیده را مشاهده کنند ، و با محصولات و خدمات شرکت آشنا شوند. 
سپس باتوجه به جاه طلبی شرکت ها در موفقیت و گرفتن سهم بالایی از بازار این موضوع منجرو به نوآوری در عرصه تبلیغات و چاپ شد و در نتیجه چاپ بروشور تبلیغاتی محبوبیت زیادی یافت.

 

تاریخچه چاپ بروشور

 

7 گام اصلی برای چاپ بروشور تبلیغاتی

  •  تعیین استراتژی: برای چاپ بروشور تبلیغاتی منحصر به فرد در گام نخست استراتژی تعیین کنید: انتخاب عناوین مناسب و همینطور صفحه پوششی خوب می تواند تاثیر زیادی در ذهن مخاطبین داشته باشد.
  • معین کردن ابعاد، وزن، تعداد صفحات وجنس کاغذ: موارد ذکر شده تماما بر چاپ بروشور تبلیغاتی بسیار تاثیر دارند و از طرفی می توانند در قیمت و کیفیت یک بروشور بسیار تاثیر داشته باشند. از طرفی تعیین ضخامت بروشور نیز بسیار پر اهمیت است زیرا در صورت استفاده از کاغذهای ضخیم تر هزینه چاپ بروشور تبلیغاتی بیشتر می شود که در کنفرانس اغلب از بروشورهای با کاغذ ضخیم تر استفاد می شود.
  • درج اطلاعات: حال بعد از تعیین کردن مشخصات ظاهری بروشور، در گام سوم قبل از چاپ بروشور تبلیغاتی نیاز است تا محتوای مورد نظر همچون اطلاعات، عکس، عناوین و افتخارات شرکت و... را که بتواند در ذهن خواننده تاثیر داشته باشد را جمع آوری کنید و سپس بر روی آن درج دهید.
  • طراحی بروشور: یکی از مهم ترین گام ها در چاپ بروشور تبلیغاتی، طراحی آن است. در این گام میتواند طراحی آن توسط یک فرد متخصص و طراح شکل بگیرد و در غیر صورت می توانید با استفاده از نرم افزارهایی خودتان به امر طراحی بپردازید اما این کار مستلزم رعایت نکاتی چون انتخاب فونت و رنگ مناسب است.
  • بررسی مجدد بروشور: بعد از طراحی بروشور بهتر است که در پایان به بررسی متن ها،رنگ استفاده شده در بروشور، عناوین و تصاویر بپردازید. از طرفی باید تعداد بروشورها را مورد بررسی نیز قرار دهید زیرا اگر تیراژ بالا باشد بهتر است از چاپ افست و اگر تیراژ آن پایین باشد از چاپ دیجیتال استفاده کنید.
  • تصمیم گیری: قبل از چاپ بروشور تبلیغاتی می بایست تصمیماتی مبنی بر انتخاب کاور، روکش مورد نظر را همچون روکش براق، گلاسه اتخاذ نمایید .
  •  چاپ بروشور تبلیغاتی: لازم به ذکر است که سعی کنید قبل از چاپ بروشور تبلیغاتی طرح مورد نظر را ابتدا در فرمت pdf ذخیره و سپس به چاپگر ارسال نمایید.


همانطور که اشاره شد با داشتن یک بروشور، با ظاهر و محتوای مناسب می تواند تاثیر شگفت انگیزی در بازار و کسب و کار شما بگذارد و شما می توانید با اعتماد به کیان گرافیک از چاپ بروشور تبلیغاتی خوب و مناسب بهره مند شوید.


 

نظر جدید
0%