منو دسترسی

لیوان های تبلیغاتی

1398/05/27 در ساعت 14:55:00

انواع لیوان های تبلیغاتی و آموزش نحوه چاپ آن ها را در این مقاله بخوانید

لیوان های تبلیغاتی

امروزه از وسایل و روش های متنوعی جهت تبلیغات استفاده می شود. چاپ لیوان های تبلیغاتی، ماگ ها، فلاسک از دیگر روش های جالب جهت بازاریابی و جذب مشتریان بیشتر می باشد.
در این مقاله با بررسی مواردی که در فهرست زیر به آن ها اشاره شده است درباره نحوه چاپ لیوان های تبلیغاتی و طراحی آن ها به صورت مفصل خواهیم پرداخت.

  1. لیوان های تبلیغاتی
  2. انواع لیوان های تبلیغاتی
  3. چاپ لیوان های تبلیغاتی
  4.  نحوه چاپ در لیوان های تبلیغاتی

لیوان های تبلیغاتی

می توان ادعا کرد که لیوان های تبلیغاتی از بهترین محصولات تبلیغاتی هستند زیرا به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرند و از طرفی بسیار در معرض دید می باشند.
بسیاری از شرکت ها از لوگوی برندشان  بر روی لیوان های تبلیغاتی  استفاده می کنند که می توان به عنوان یک روش خیلی خوب از آن یاد کرد زیرا نه تنها می تواند یک هدیه خوب برای کارکنان باشد بلکه هنگامی که مراجعه کنندگان وارد شرکت می شوند علاوه بر اینکه شاهد نظم کارمندان هستند ،  تبلیغات را  نیز مشاهده می کنند که این موضوع می تواند در ذهن مشتریان بسیار تاثیر گذار باشد.

 

لیوان های تبلیغاتی یکی از هدایای تبلیغاتی پرکاربرد است
 

انواع لیوان های تبلیغاتی

  • ماگ 
  • فنجان 
  • لیوان کریستال
  • لیوان شیشه ای
  •  لیوان چینی
  • لیوان فلزی

در ادامه به شرح سه مورد از لیوان های تبلیغاتی پرطرفدار خواهیم پرداخت.

  1. لیوان پلاستیکی:  لیوان های پلاستیکی از نظر رنگ بندی به صورت کاملا متنوع و البته در اندازه های گوناگونی ساخته می شوند. این لیوان ها می توانند به صورت  لیوان تک  یا همراه با زیر لیوانی باشند.  اما لیوان های تبلیغاتی که از نوع پلاستیکی هستند را می توان به کمک تکنولوژی چاپ از نوع سابلیمیشن ایجاد کرد که نسبت به نوع دیگر چاپ یعنی چاپ به روش کوره از تنوع بیشتری برخوردار است زیرا می توان در آن ها از رنگ های متنوع و بیشتری بهره مند شد.
  2. لیوان سرامیکی: لیوان سرامیکی یا ماگ جزئی از لیوان های شیشه ای محسوب می شوند که از روکش های مختلفی برخوردار هستند. لیوان های سرامیکی در واقع بیشتر برای نوشیدنی های گرم چون چای و قهوه مورد استفاده قرار می گیرند. 

اما ماگ ها در اندازه های مختلف و البته بزرگتری نسبت به لیوان های معمولی وجود دارند از طرفی تکنیک ها و روش های مختلف چاپی مانند چاپ سیلک ، چاپ یخی کوره ای ، چاپ حرارتی  و...  تماما سبب شده اند تا لیوان هایی اعم از لیوان های تبلیغاتی و یا غیر تبلیغاتی با طرح های زیبا و جذاب  مثل عکس، لوگو ، نوشته ها و... تولید شوند.
اما در گذشته لیوان های سرامیکی یا ماگ ها متشکل از استخوان، چوب و گل بودند اما این در حالی است  که امروزه برای ساخت ها از شیشه و سرامیک استفاده می شود
اشکال مختلف ماگ ها با توجه به گذر زمان:

  • ماگ های چوبی
  • ماگ های سفالی
  • ماگ های فلزی
  • ماگ های سرامیکی

       3. لیوان یخی : لیوان یخی جز ماگ های پرکاربرد می باشد. اگر به لیوان های تبلیغاتی خود که از نوع شیشه ای هستند دقت کنید می بینید که چاپ بر روی لیوان شیشه ای یخی به دلیل جنس  آن کم رنگ می شود و قسمت های سفید عکس روی لیوان چاپ نمی شود  پس بهتر است که چاپ روی لیوان شیشه ای یخی برای لوگوهای شرکت انجام بگیرد. 

 

لیوان تبلیغاتی و ماگ

چاپ لیوان های تبلیغاتی

چاپ به روش سابلیمیشن یکی از روش های چاپ تصاویر بر روی اشیاء می باشد در این روش از چاپ، رنگ بر اثر فشار و حرارت از حالت جامد به گاز تبدیل می شود و در این حالت بر روی سطح مورد نظر تشکیل می شود. با استفاده از این روش چاپ تصاویر با درجات مختلف رنگی و البته بصورت براق امکان پذیر است.
اما همانطور که در بالاتر ذکر شد عملیات چاپ به روش سابلیمیشن یا حرارتی درصورتی که سطح روی اجسام با مواد پلیمری از قبل پوشیده شده باشد می تواند بر روی هر جسمی که مسطح باشد انجام بگیرد. 

ملزومات چاپ سابلیمیشن برای درست کردن لیوان های تبلیغاتی:

  1. کاغذ سابلیمیشن: به کاغذی گفته می شود که معمولا مقداری چسبندگی دارد که جوهر بتواند بهتر بر روی شی مورد نظر تثبیت شود 
  2. پرینتر سابلیمیشن: برای چاپ به روش سابلیمیشن می بایست پرینترهای جوهر افشان سازگار با جوهر سابلیمیشن، مورد استفاده قرار بگیرند.
  3. جوهر سابلیمیشن: جوهر سابلیمیشن جوهر مخصوصی است که در دمای مخصوصی  از حالت جامد به گاز تبدیل می شود و انتقال آن بر روی اشیا به وسیله حرارت انجام می گیرد.
  4. دستگاه پرس حرارتی: مهم ترین وسیله در چاپ به به روش سابلیمیشن دستگاه پرس حرارتی است که تصاویر توسط فشار و حرارات انتقال داده می شوند . لازم به ذکر است که دستگاه های پرس حرارتی باتوجه به وسیله ای که قرار است بر روی آن عملیات چاپ اعمال شود مختلف هستند که از دستگاه پرس حرارتی با قالب های استوانه ای و مخروطی برای چاپ لیوان و ماگ های سرامیکی استفاده می شود.
  5. چسب نسوز: چسب نسوز اغلب وظیفه تثبیت کاغذ بر روی اشیا(ماگ یا لیوان) را برعهده دارد .

نحوه چاپ در لیوان های تبلیغاتی

  1. در ابتدا  باید شکل مورد نظر در اندازه های متفاوت طراحی شود.
  2. سپس می بایست به وسیله چسب نسوز طرح ایجاد شده بر روی لیوان چسبانده شود.
  3. در گام سوم لیوان را باید در داخل قالب مخصوص دستگاه پرس حرارتی قرار داد و به وسیله اهرم موجود در دستگاه قالب را بست به طوریکه کاغذ با فشار مناسب بر روی لیوان قرار گیرد.
  4. بعد از قرار دادن لیوان در دستگاه پرس بهتر است دما و زمان مورد نظر را در 400 درجه و 3 دقیقه تنظیم کرد.
  5. بعد از گذشت 3 دقیقه باید  لیوان از دستگاه برداشته شود و سپس بعد از چند دقیقه که لیوان خنک شد کاغذ می بایست از روی لیوان جدا شود.
  6.  

لیوان تبلیغاتی به روش چاپ سابلیمیشن


کلام آخر
برای داشتن لیوان تبلیغاتی برای شرکت خود به منظور برند سازی و یا هدایای تبلیغاتی همراه با یک طراحی خاص و زیبا با ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 


 

نظر جدید
0%