منو دسترسی

طراحی و چاپ پوستر خلاقانه

1398/05/20 در ساعت 15:11:00

اگر به دنبال کسب اطلاعات از پوستر و نحوه طراحی آن ها هستید این مقاله را از دست ندهید

طراحی و چاپ پوستر خلاقانه

پوستر یکی دیگر از ابزار تبلیغاتی برای شناساندن برند و محصولات و جذب مشتریان می باشد . با توجه به بازار رقابتی امروز باید طراحی و چاپ پوستر به گونه ای حرفه ای صورت بگیرد تا بتواند موثر واقع شود . پوستر ها در ابعاد مختلفی چاپ می شوند که پوسترهای در ابعاد بزرگ معمولا جنبه ی تبلیغاتی دارند. در این مقاله از کیان گرافیک قصد داریم درباره چاپ پوستر بیشتر توضیح دهیم. با ما همراه باشید:


فهرستی از موارد مورد بررسی در این مقاله

  1. پوستر
  2. انواع پوستر
  3. تاریخچه پوستر
  4. چند روش خلاقانه در طراحی و چاپ پوستر
  5. چاپ پوستر
  6. المان های به کار گرفته شده در طراحی و چاپ پوستر

پوستر چیست

پوستر یک اثر چاپ شده است که معمولا خبر از یک رویداد خاص می دهد و معمولا جهت اطلاع رسانی برای گروهی بزرگ از مخاطبین مورد استفاده قرار می گیرد و توانسته در زمینه تبلیغات و اطلاع رسانی بسیار موثر باشد. پوستر ها در اندازه ها و ابعاد مختلفی چاپ می شوند و هرچه پوستر باکیفیت بالاتری باشد نقش موثر تری در جذب و همراهی مخاطبان ایفا می کند. در چاپخانه ها اغب برای چاپ پوستر حرفه ای از روش چاپ افست استفاده می کنند.

 

چاپ پوستر برای کمک به تبلیغات

انواع پوستر

  • پوستر سیاسی

اگر در فیلم های تاریخی دقت کرده باشید معمولا طراحی و چاپ پوسترها مرتبط با جنگ مخصوصا جنگ های جهانی اول و دوم بود.
جالب است که بدانید این پوستر ها به شکل کاملا عجیبی در احساسات مردم تاثیر گذار بود و باعث می شد حس وطن پرستی میان جامعه بیشتر شود.

  • پوستر تبلیغاتی 

چاپ پوستر تبلیغاتی یکی از روش های رایج در عرصه جذب مشتریان و بازاریابی است. لازم به ذکر است که یک پوستر تبلیغاتی حاوی یک طراحی بصری، تصاویر، توضیحات و رنگ های متنوع است که از طریق آن می‌توانید پیامی را برای معرفی برندتان به مخاطبین انتقال دهید و از طرفی این امکان می تواند فراهم شود که آن ها در رویدادهای شرکت و برندتان شرکت نمایند.

  • پوستر فیلم

پوسترهای فیلم از محبوب ترین ابزار در سال های گذشته بودند به این شکل که اغلب پوستر ها به شکل تصاویر رنگی و کارتونی بودند و طراحان پوستر ها می بایست با استفاده از یک تصویر تماشاگران را جذب می‌کردند زیرا امکان داشت که مخاطبین اطلاعات زیادی درمورد فیلم  نداشته باشند.
همچنین در طراحی و چاپ پوستر فیلم در گذشته نام بازیگران مطرح هم اغلب به صورت مشکی رنگ نوشته می شد.

  • پوستر رویدادی

در ماه ممکن است با پوسترهای رویدادهای گوناگون مواجه شوید که می توان به برگزاری نمایشگاه، مسابقات، کنسرت ها و حتی چاپ کتب اشاره داشت. نکته جالب این است که بسیاری از رویداد ها توانستند توسط پوسترهایشان به شهرت برسند .

  • پوستر آموزشی

حتما در مدارس و موسسات آموزشی که می روید با پوسترهایی مواجه می شوید که جهت آموزش تهیه و تنظیم شده اند. طراحی و چاپ پوسترهای آموزشی غالبا به شکل خلاصه شده ای از مقالات علمی آموزشی می باشند.

  • پوستر سفر و یا مسافرتی

هدف از چاپ پوسترهای مسافرتی تشویق و انگیزه به مخاطبین برای سفر و بازدید ازمکان های مدنظر می باشد که با اینگونه پوستر ها بیشتر در آژانس های مسافرتی مواجه می شویم.

 

چاپ پوستر خلاقانه

 

تاریخچه چاپ پوستر


در گذشته چاپ پوستر ها به صورت طراحی بر روی چوپ بود.
در اواخر قرن نوزدهم میلادی ژول شیره، نقاش چیره دست فرانسوی لقب پدر پوستر را از آن خود کرد اما نمی توان این واقعیت را انکار کرد که این اتفاق برای اولین بار در اوایل همین قرن در کشور انگلستان رخ داد. طولی نکشید که این وسیله به نقاط مختلف دنیا نیز راه یافت و به یکی از عناصر مهم در طراحی گرافیک تجاری تبدیل شد.  در گذشته از پوسترها برای تبلیغ احزاب سیاسی استخدام سربازها و فروش محصولات مورد استفاده قرار می گرفت. 

طراحی پوستر


طراحی پوستر همواره یکی از بهترین کارها در زمینه تبلیغات است.  طراحی و چاپ پوستر تبلیغاتی فقط نیاز به خلاقیت و جسارت دارد و اگر قوی باشد، احساسات افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از آن ها نیز می توانند احساسات را در شما جریحه دار کنند برای مثال شما ممکن است با پوستری طراحی شده از کنسرت گروه موسیقی مورد علاقه تان مواجه شوید که همین مورد می تواند شما را هیجان زده کند. در ادامه مواردی را ذکر خواهیم کرد که می تواند در چاپ و طراحی پوستر به شما کمک کند.

  1. سعی کنید در پست زمینه پوستر از رنگی استفاده کنید که مخاطب را به هیجان آورد و به او انرژی بدهد. همچنین می توانید در نوشته ها از رنگ های متضاد نیز استفاده کنید.
  2. از توضیحات اضافه در طراحی پوستر بپرهیزید هرچند گاهی باتوجه به نوع طراحی این امکان وجود دارد که اطلاعات متراکمی را در پوستر قرار دهید اما با این حال می بایست طراحی پوستر به گونه ای باشد که هم از راه بسیار دور و هم از نزدیک، معنا و مفهوم آن منتقل شود.
  3. از اشکال هندسی در طراحی و چاپ پوستر استفاده کنید.
  4. سعی کنید عکس ها را تنها از یک زاویه در یک پوستر قرار ندهید بلکه از زوایای دیگر نیز به آن نگاه کنید.
  5. در طراحی پوستر تناسب را رعایت کنید و طراحی آن به گونه ای نباشد که توازن در پوستر به هم بخورد.
  6. سعی کنید از تصاویر زیبا برای پوسترهایتان استفاده کنید زیرا می تواند انتقال دهنده یک پیام خوب به مخاطبین باشد.
  7. همچنین سعی کنید در طراحی پوستر ها خلاقیت به خرج دهید .

 

طراحی و چاپ پوستر با کیان گرافیک

چاپ پوستر


چاپ پوستر یکی از مهم‌ترین عواملی است که سبب می‌شود شرکت‌ها و برندها بسیار ساده‌تر وارد بحث تبلیغات شوند.
اما چاپ پوسترها در اندازه بزرگتری نیر انجام می شود و از آن زمانی استفاده می شود که قصد داشته باشید تا در یک همایش یا کنفرانس پیرامون یک محصول یا کار خاصی به بحث با دیگران بنشینید.
تحریر 80 گرمی، گلاسه 170 گرمی و گلاسه 200 گرمی از رایج ترین خدمات ارائه شده در چاپ پوستر ها می باشند.

المان های طراحی و چاپ پوستر

  • فرم

فرم ها همان اشکال به کار رفته در این ابزار می باشند و همانطور که گفته شد هرچه طراحی و چاپ پوستر ها خلاقانه تر باشد تاثیر بیشتری بر مخاطبین دارد. فرم ها همچون رنگ ها دارای مفاهیم بصری متفاوتی هستند که باید در انتخاب آن ها در تبلیغات دقت داشت.

  • فونت

فونت ها نیز از المان مهم در طراحی و چاپ پوستر ها به شمار می روند و می بایست در انتخاب نوع فونت ها باتوجه به موضوع پوستر دقت کرد.

  • رنگ

همانطور که گفته شد رنگ یکی از اجزای اصلی و مهم در طراحی پوستر است که انتخاب آن ها باتوجه به مبحث روانشناسی رنگ ها می تواند بسیار در جذب مخاطبین تاثیر گذار باشد اما بهتر است که از تعداد رنگ های زیاد استفاده نشود زیرا موجب بی نظمی در پوستر می شود.
 

 

کلام آخر

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از آن برای اطلاع رسانی می توان با کمک پوسترها، مخاطبین بیشتری در تبلیغات و رویدادهای مختلف جذب کرد. کانون تبلیغات کیان گرافیک با داشتن بیش از 15 سال تجربه و دارا بودن مجهزترین دستگاه های چاپی و استفاده از بهترین کاغذ و رنگ آماده است تا بهترین طرح ها را برای شما به چاپ برساند. برای اطلاع بیشتر با ما تماس بگیرید.
 

نظر جدید
0%