منو دسترسی

نکاتی از طراحی و چاپ تراکت

1398/04/30 در ساعت 15:41:00

تراکت یکی دیگر از روش های امروزی برای تبلیغات و بازاریابی است به همین دلیل اگر می خواهید اطلاعات جامعی از این ابزار تبلیغاتی داشته باشید شما را به مطالعه ی این مقاله دعوت می کنیم

نکاتی از طراحی و چاپ تراکت

 

در این مقاله سعی داریم که نکاتی را از طراحی و چاپ تراکت به شما بگوییم و به همین دلیل تصمیم داریم تا موارد زیر مورد بررسی نماییم.

  1. ویژگی های تراکت
  2. طراحی و چاپ تراکت
  3. چگونگی طراحی و چاپ تراکت تاثیرگذار

مقدمه
هر کسب و کاری نیازمند به روش های تبلیغاتی است و چه بهتر که بازاریابی به شیوه های نوین انجام شود.
با وجود اینکه مدت نسبتا زیادی از طراحی و چاپ تراکت ها برای بازاریابی و تبلیغات می شود اما این روش همچنان یکی از روش های پر بازده و مناسب برای داشتن یک کسب و کار خوب و پر رونق می باشد.
این مقاله را از دست ندهید زیرا در این مقاله توضیحاتی درمورد چگونگی یک تراکت خوب و مناسب و تاثیر آن بر کسب و کار، آموزش درست کردن این ابزار تبلیغاتی  و نکاتی از طراحی و چاپ تراکت ها گفته می شود.

ویژگی های تراکت

تراکت یک برگه ای چاپی و البته تبلیغاتی است که از آن ها برای جلب توجه مردم به کار گرفته می‌شود. و معمولا حاوی پیام های بسیار ساده است که به راحتی منتقل می‌شود.
تراکت ها معمولا عمر نسبتا کوتاهی دارند زیرا از این ابزار اغلب برای اطلاع از رویدادها ، نمایشگاه ها، حراج فروشگاه ها، معرفی محصولات ، خدمات شرکت ها و .. استفاده می شود و به همین علت بهتر است که طراحی و چاپ تراکت ها بر روی کاغذ های ضخیم تر شکل بگیرد تا در صورت لزوم برای اگر کسی می خواهد اطلاعاتی که در تراکت ها وجود دارد را همرا خود داشته باشد بتواند در دراز مدت از آن ها استفاده کند.
نکته قابل ذکر این است که این ابزار تبلیغاتی دارای اندازه ی ثابتی نیستند و در هر اندازه‌ای امکان طراحی و چاپ تراکت وجود دارد. اما غالبا به شکل های A4 ، A5 و
 Dl(اندازه کارت پستال) انجام می شود.
معمولا طراحی و چاپ تراکت در یک طرف برگه صورت می گیرد با این حال، قانون خاصی وجود ندارد که چاپ هر دو طرف برگه را منع کند. از طرفی طراحی و چاپ تراکت ها می تواند با هر رنگی صورت بگیرد، با این حال، رنگی بودن تمام صفحه بیشتر توصیه می‌شود زیرا با این روش می توان تاثیرات زیادی را بر ذهن مخاطب ایجاد کرد
همانطور که می دانید معمولا تراکت‌ها به صورت دست‌ به ‌دست و در مکان‌هایی توزیع می شود که رفت و آمد مردم در آن جا بیشتر است.

 

تراکت یکی از روش های امروزی جهت تبلیغات است

چگونگی طراحی و چاپ تراکت تاثیرگذار 

همانطور که گفته شد تراکت یک شیوه های تبلیغاتی امروزی است که بسیار بر روی کسب و کار می تواند اثرگذار باشد اما برای تحقق به این هدف می بایست در طراحی و چاپ تراکت نکات و اصول آن را رعایت کرد که این اصول شامل موارد زیر است.

 


استفاده از کاغذ مناسب در طراحی و چاپ تراکت

بیشتر تراکت‌ ها کاغذهای تک رنگ و بدون کیفیت و البته نازک را در ذهن تداعی می کنند که این نوع از تراکت ها به هیچ عنوان مورد استفاده مردم قرار نمی گیرند و حتی بعد از اینکه به دست مردم برسد ممکن است در معابر بر روی زمین قابل مشاهده باشند
اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هر چقدر هم طراحی شما مناسب و خوب باشد اما استفاده از کاغذهای نازک و بی کیفیت نمی تواند نتیجه خوبی برای شما داشته باشد
طراحی و چاپ تراکت ها در انواع مختلف سیاه و سفید، رنگی و یک رو یا دورو انجام می شود که بسته به به نوع کار و علاقه میتوانید آن ها را استفاده کنید..

  • الوان رنگی
  • کاغذ تحریر سفید
  • کاغذ تحریر
  • کاغذ گلاسه
  • کاغذ کتان

معمولا تراکت های رنگی گلاسه طرفدار بیشتری نسبت به سایر دارد زیرا این کاغذ ها بافتی دارند که ترکیب رنگ به خوبی بر روی آن ها می نشیند. البته ممکن است کمی زمان بر باشد . اما چاپ دیجیتال یکی از روش های مناسب برای چاپ سریع تراکت می باشد .

 

برای ماندگاری بیشتر تراکت بهتر است از کاغذهای ضخیم تر استفاده شود

استفاده از فونت مناسب

هنگام استفاده از فونت در طراحی و چاپ تراکت نیازی به خلاق بودن نیست اما اینکه فونت به کار رفته شده خوانا باشد بسیار حائز اهمیت استسعی شود بیشتر از دو نمونه فونت استفاده نشود و از در فونت یکی برای عنوان و دیگری برای متن اصلی استفاده شود.

 

استفاده از عکس های جذابو تیتر مناسب هنگام طراحی و چاپ تراکت

تاثیری که یک عکس جذاب می تواند بر ذهن خواننده داشته باشد بسیار زیاد است زیرا گاهی اوقات مخاطبین ممکن است حوصله یا فرصت خواندن مطالب درج شده بر روی تراکت را نداشته باشند.
بنابراین در در طراحی و چاپ تراکت سعی شود که از عکس های جذاب و با کیفیت استفاده شود.

عنوان اولین قسمت از یک تراکت است که می‌تواند توجه مخاطبین را جلب کند بنابراین بنابراین بسیار حائز اهمیت است که یک عنوان یا تیتر مناسب در تراکت درج شود.

 


ویرایش و بررسی نهایی

بعد از طراحی و قبل از چاپ نهایی تراکت بهتر است که این ابزار تبلیغاتی مورد بررسی نهایی قرار بگیرد. بررسی نهایی می بایست این گونه باشد که در وهله اول نباید غلط املایی در اطلاعات درج شده وجود داشته باشد و سپس به تاریخ و قیمت محصولات نیز توجه بشود.

 

قبل از چاپ نهایی تراکت باید بررسی های نهایی صورت بگیرد.

 

کلام پایانی
طراحی و چاپ تراکت باید به بخشی از بازاریابی اصلی تبدیل بشود.
زیرا این ابزار تبلیغاتی معمولا یکی از بهترین روش هایی می تواند باشد که به وسیله آن بتوانید کسب و کار و بازار خودتان را در آن تبلیغ و معرفی کنید و می توانید تمام توجه مخاطبین را  به خود جلب کنید
در مجموع با شرکت چاپ کیان گرافیک این فرصت برای شما فراهم شده است که از انواع کارت ویزیت ها، تراکت، بروشور، ساک های دستی و سایر روش های نوین تبلیغاتی بهره مند شوید تا بتوانید یک کسب و کار و بازار خوبی را برای خودتان ایجاد نمایید.
 

نظر جدید
0%